Det er i dag muligt at forsikre sig i mod stort set alt, og forsikringsmarkedet er derfor også særdeles bredt og konkurrencebaseret. Der er mange forsikringsselskaber, der gerne vil erhverve lige præcis dig som deres kunde, og dette giver dig gode muligheder. Du har nemlig mulighed for at vælge og vrage mellem alle disse forsikringsselskaber på basis af dækninger, services og i særdeleshed pris.
Prisen kan siges at være den vigtigste markør indenfor forsikringsverdenen, og du kan eksempelvis beregne forsikringspriser her. Det er dog vigtigt at huske på et par tommelfingerregler, når du skal tegne dig nye forsikringer, så du får mest muligt ud af disse.
Samlingen af forsikringer – bliv kernekunde
Forsikringsselskaber lukrerer i særdeleshed på de kunder, der tegner en bred vifte af forsikringer hos dem. Dette går dog også begge veje. Derfor giver de fleste selskaber betydelige rabatter, når det kommer til tegningen af flere forsikringer. Dette kan du bruge til at spare store penge på dine forsikringsudgifter.
Samlingen af forsikringer kan eksempelvis ses igennem konceptet kernekunder. Her betyder tegningen af bestemte forsikringer, at man kan opnå status som kernekunde. Desto flere kerneforsikringer man tegner hos selskabet, desto større bliver den procentvise besparelse. Derfor kan det betale sig at samle alle forsikringer hos ét enkelt selskab.
Pengebesparelser og god kommunikation
Hvis man ser ud over de tydelige pengebesparelser, så følger der også andre fordele med denne samling af forsikringerne. Når du samler alle dine forsikringer hos ét selskab, så behøver du kun at være i kontakt med dette ene selskab. Du undgår derfor meget forvirring, når indboforsikringen ikke længere er hos det ene selskab, mens ulykkesforsikringen er hos det andet. Denne simplificering af dine forsikringer gør det lettere for dig, og det fordrer også en bedre kommunikation. Du kommunikerer pludseligt med et forsikringsselskab, som har en meget stærkere og bredere tilknytning til lige præcis dig.
Dette betyder endvidere, at du er en vigtig kunde. Der er forskel på at have én eller fire forsikringer hos et selskab. Dette giver større incitament til at tage hånd om dig, hvorfor det er den lette vej til både pengebesparelser og god kommunikation.